CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, April 16, 2008

tika malam datang

Tuhan.

tika malam datang memakaikan ku selimut
aku masih lagi menggigil kesejukan
bergetar jiwa dan hatiku

saat ku letakkan kepalaku di bahu bantal
terasa batu besar menghempap dadaku

Tuhan.

tika mata ini kupejam
kuhanya berharap segala ingatanku hilang
kuhanya berharap, bila esok ku terjaga
aku umpama kain putih
yang tak tercalit hitam
dan tak tercorak apa-apa warna

aku ingin suci diri
suci hati
suci segala-galanya...

aku ingin kekal putih, sehingga kain putih juga
yang menghantarku pulang ke sisi MU...

oh Tuhan.

tapi pejamku hanyalah pura
penglihatanku celik
ingatanku celik
bila kelopak mata ini terbuka,
titis air hangat yang mengiringi jaga

aku pilu. aku kecewa
malamku tiada damai
siangku tak lagi permai

oh Tuhan.

pemilik diri dan hati ini
hanya Kau yang membolak balikkan hati ini
tetapkanlah aku dalam cinta dan rindu pada MU...
hanya pada Mu.....

:: :: ::
qUpie
kotakulai
130306

0 comments: