CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, December 25, 2008

pesananku buat semua teman, jadikan aku teman menangismu!

untuk semua yang pernah menghulur salam persahabatan dengan-ku,

yang telah aku letakkan kalian di sudut hatiku yang satu,

yang telah aku ungkapkan bahwa kalian slalu dalam doa dan ingatanku,

aku punya
satu pesanan...

' teman2 skalian, andai saat ini kalian sudah bahgia, bahgia kerna sudah punya kerja yang punya nama dan gaji yang bagus... bahgia kerna sudah berhasil membina keluarga yang harmoni sebagaimana kalian impi2kan... atau bahgia dengan sahabat2 yang baharu, yang berada dekat di mata kalian juga jauh lebih bermanfa3at buat kalian berbandingku, aku tak kesah andai diri ini kalian lupakan. aku tak kesah mendengar cerita episod gembira hidup kalian dari mulut orang lain. aku tak kesah! aku tak peduli! aku bahkan merasa turut gembira atas kebahgiaan yang kalian telah kecapi. dan doaku, kebahgiaan kalian itu berterusan juga slalu dalam lingkungan redho dan rohmat ALLAH. dan aku harap kalian juga tak kesah aku menyepi dari hidup kalian.

tapi, wahai2 teman2 yang ku kasehi kerna ALLAH...andai saat ini, atau suatu masa nanti kalian merasa sedih, suram, kecewa, tersungkur, terluka...andai kalian kesakitan atau ditimpa celaka... janganlah kalian sisihkan aku. janganlah kalian sorokkan dariku. janganlah kalian pendamnya seorang diri seolah2 aku tidak pernah bersahabat denganmu.jangan sesekali kalian biar aku mendengarnya dari orang lain...kerna itu sangat mengecewakan aku. kerna itu sangat menyakitkan aku. kerna aku slalu ingin jadi teman kalian. ingin slalu disamping kalian di saat kalian perlukan teman.

aku sedar aku bukanlah teman yang baik, tapi aku tak tega melihat dan membiar kalian menangis, kesakitan, kelukaan bersendirian. jangan sesekali kalian rasakan yang kalian tidak punya sesiapa...kerna selain DIA...kalian tetap punya aku! carilah aku!


tolonglah ingat pesananku ini...
aku sedar aku bukan siapa2 buat kalian, tapi kalian adalah teman yang terbaik dalam hidup ku jadi izinkan aku jadi teman menangismu! '


2 comments:

Asyima Binti Dollah said...

teman menangis
susah nk jumpa

salam maal hijrah dr kota darul ehsan!

semoga dlm redha ALLAH selalu=)

qarienupi said...

salam juga

moga tahun ini berlebih baik dr tahun lepas, n akan berlebih2 baik pd tahun berikut2nya...(jika masih ada.he)